Köpvillkor - och Returpolicy
Leveranstid
Våra normala leveranstider är 1-4 dagar. Beställningar gjorda senast klockan 11.00 på vardagar skickas samma dag . Beställningar som görs efter denna tid skickas dagen efter order är lagd. Med undantag vid hög belastning, då vi skickar vi ditt paket dagen efter ordern är lagd. OBS! Beställningar lagda på helger skickas tidigast nästkommande vardag. Observera att vissa postnummer har utdelningsdag varannan dag och att post ej delas ut på röda dagar.
Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss på e-postadress: contact@cherrybeauty.se.
Priser
Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms.
Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.
Om CherryBeauty.se
Företaget har sitt säte i Helsingborg. Företagets organisationsnummer är: 559452-2038. Företagets postadress är: Landskronavägen 18, 252 32, Helsingborg.
Önskar du att komma i kontakt med oss, skicka ett mail till contact@cherrybeauty.se med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom kort.
Beställning
När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress.
Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via e-post till contact@cherrybeauty.se.
För att handla och bli medlem hos oss ska du ha fyllt 18 år.
Våra nagelprodukter är endast avsedda för professionellt bruk. Du ansvarar själv över att du har en godkänd utbildning och vet hur man ska hantera produkterna och verktygen. Vi ansvarar inte för eventuella allergier eller skador som uppstår i samband med oförsiktig hantering av produkterna. Observera att många utav våra produkter innehåller kemikalier som är avsedda för professionellt bruk.
Upphämtning på lager
När du har vält alternativer ”hämta i butik” i kassan så ska du själv hämta upp ditt paket på vårt lager i Helsingborg, Landskronavägen 18, 252 32 Helsingborg inom 14 dagar. Upphämtning sker mellan 12.00-16.00 tisdag, torsdag och fredag. Vi accepterar inte upphämtning utöver dessa dagar/tider. Hämtar du inte paketet på vårt lager inom 14 dagar så hävs ditt köp och summan för ditt köp betalas inte tillbaka till dig. Det är ditt ansvar att hämta upp paketet hos oss inom 14 dagar. Vid upphämtning ska ordernummer uppvisas.
Ångerrätt
Vid köp av varor på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt.
Vid nyttjande av din ångerrätt:
Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss contact@cherrybeauty.se. I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
Returer ska skickas som spårbart brev eller paket, inte mot postförskott.
På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.
Ångerrätten gäller inte vid:
Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
Vi accepterar endast ångerrätt när produkten är oöppnad och oanvänd. Vi kommer kontrollera att produkten är i väsentligt oförändrat skick och godkänns detta av oss så betalar vi tillbaka summan för köpet inom 30 dagar efter vi erhållit produkten.
Vid retur skickas produkten/produkterna till följande adress:
CB Group AB
Landskronavägen 18
252 32 HELSINGBORG
Telefon; 042-771 77
OBS! Du betalar returfrakt själv och returen måste skickas med spårbar frakt. Annars godkänns inte returen. Paketet måste skickas till vår adress. Paket som skickas till ombud kommer returneras tillbaka till dig. Observera att det är ditt ansvar att följa våra villkor och ha information om hur du ska sända din retur korrekt till oss, vilket beskrivs i detta kapitel.
Ej uthämtat paket
Beställda paket som inte hämtas ut hos ombud innan det går i retur till oss, för paket och brev ca. 7-14 dagar, så tar vi ut en avgift för ej uthämtat paket på 300kr. Avgiften täcker vår kostnad för transport och hantering av varorna.
Hur går du tillväga vid reklamation?
Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till contact@cherrybeauty.se där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet.
Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.
Avbeställa leverans
Ångrar du dig direkt efter att du har lagt din order ska du direkt kontakta oss på contact@cherrybeauty.se. Har vi redan skickat iväg din beställning kan vi ej avbryta din order utan du får istället stå för att skicka tillbaka din order till oss.
OBS! Du betalar returfrakt själv och returen måste skickas med spårbar frakt. Annars godkänns inte returen. Paketet måste skickas till vår adress. Paket som skickas till ombud kommer returneras tillbaka till dig. Observera att det är ditt ansvar att följa våra villkor och ha information om hur du ska sända din retur korrekt till oss, vilket beskrivs i detta kapitel.
Privat policy
När du lägger din beställning hos oss uppger du dina personuppgifter. I samband med din registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet för att fullfölja avtalet gentemot dig. Du har enligt Personuppgiftslagen rätt att få den information som vi har registrerat om dig. Om den är felaktig, ofullständig eller irrelevant kan du begära att informationen ska rättas eller tas bort. Kontakta oss isåfall direkt via e-post.
Transportskada
Vi besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpedierad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara.
Klagomålet ska skickas omedelbart efter att defekten har upptäckts.
Skulle paketet vara skadat eller öppnat när du hämtar ut din leverans så kontakta oss direkt. Hämta aldrig ut ett skadat paket från postombudet och ta det hem då det inte är vårt ansvar hur paketet blir hanterat under frakt.
Ansvarsbegränsning
Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av produkten.
Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.
Produktinformation
Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt.
Vilka uppgifter lagrar vi?
För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
Betalleverantör
Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Nets och Swish.
Fraktbolag
För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
De fraktbolag vi samarbetar med är: DHL och Postnord.
Nyhetsbrev
Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte.
Vi använder MailPoet för utskick av nyhetsbrev.
Ändringar till Köpvillkoren
Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen.
Tvist
Vid eventuell tvist löses i första hand med vår kundtjänst. Vi följer Allmänna Reklamationsnämndens (ARN) rekommendationer. För kontakt med ARN:
ARN
Box 174
101 23 Stockholm
www.arn.se
Datum vid senaste uppdatering, 4 Mars 2024